Марина Асаулюк: «Моя робота — це світська тусовка»
Я люблю одягати людей в яскраві і трохи божевільні наряди -, каже Марина, провідний дизайнер і засновник fashion-дому MOA, який працює з багатьма зірками шоу-бізнесу. Ідея з календарем країни MOA належить саме їй.
Modna: Створити першу колекцію важче всього. Як це було у Вас? Марина Асаулюк: Моєю першою колекцією була MOA: Flowers, її я представляла на Ukrainian Fashion Week у 2006 році. Я довго мучилася, не спала ночами. Хотілося зробити щось нове і неповторне. На створення цієї колекції мене надихнули квіти, які подарував мені мій чоловік. Він приніс мені величезний, шикарний букет. У цей момент мене й осяйнуло.
Modna: Що потрібно Вам, щоб з'явилася ідея і натхнення на її втілення? Марина Асаулюк: Ідеї — це речі, люди, події, які мене надихають. Тебе чіпляє і залишається на підсвідомості. Хтось пише вірші в таких випадках, я самовиражаюся за рахунок одягу. Буває, бачиш річ і ... «Вау» ... Еврика! ...
Об'єкт натхнення ніколи не буває одним і тим же. Можеш їхати в машині, побачити якийсь рел’єф на будівлі і зрозуміти, що саме цього ти так довго і шукала. Або, сидячи на дивані, подивитися на подушку і зрозуміти, що ось цей принт підійде для нової сукні.
Modna: Розкажіть детально, чим займаються три напрямки MOA? Марина Асаулюк: «Moa: fashion — основний бізнес, пов'язаний з дизайном одягу «Найдорожче плаття у Вашому житті». Moa: design поки виступає підрядником у годинникових компаній і виробників побутової електроніки. Нас залучають для додання нових форм вже стереотипних продуктів. Moa: inside займається оформленням внутрішнього простору приміщень тих, кому набрид євроремонт.
Modna: Хто і як придумав ідею створити календар MOA? У чому його родзинка? Марина Асаулюк: Всі авторські права на ідею, костюми, дизайн і концепції належать мені. Хотілося створити унікальний продукт, який займе свою нішу на українському ринку. І ось, я його знайшла. Є всесвітньо впізнавані календарі, а українського продукту немає. Вірніше, не було. А тепер він є.
MOAFASHION CALENDAR — головний календар країни. Є неймовірно велика кількість календарів з котиками-собачками та іншою живністю. Я ж вирішила створити календар із зірками, вихід якого стане щорічною очікуваною подією для українців. Саме в цьому і полягає його родзинка.
Modna: Ваші клієнти — це відомі публічні люди нашої країни. Хто вони? Чи складно з ними працювати? Марина Асаулюк: Мої клієнти — мої друзі. Для того щоб створити щось для людини, потрібно зрозуміти її суть, розкрити її таємні бажання і втілити їх в життя. Це дуже делікатна робота, і тільки на такому рівні довіри і розуміння народжуються шедеври. Про складність говорити не доводиться, у кожної роботи своя специфіка і без стресів не обходиться, але саме це і робить нас сильнішими, а наше життя більш насиченим та різноманітним.
Modna: По-вашому, що найголовніше в одязі? Марина Асаулюк: У жіночому одязі найголовніше відчуття, яке відчуває жінка, коли вона одягає ту чи іншу річ, і це стосується не тільки комфортабельності. Я маю на увазі відчуття емоційні. Я створюю одяг, в якому жінка почуває себе на мільйон, не менше.
Modna: Скільки потрібно часу, коштів і персоналу, щоб створити одну колекцію? Марина Асаулюк: Знаєте, кожен раз це по-різному. Деякі ідеї приходять самі собою, інші ж я виношую тижнями, підбираючи деталі для образу. Щодо засобів і персоналу теж не передбачувано. Іноді доводиться замовляти окремі деталі в кількох майстрів, щоб втілити ескіз в життя. Матеріальна частина колекції залежить від матеріалів, кількості роботи і часу, витраченого на неї. Адже час — це найцінніший капітал.
Modna: Коли Ви створюєте колекцію, чим керуєтеся (практичність чи епатаж)? Марина Асаулюк: Повинен бути елемент і того, й іншого. Хоча, мої речі — це стовідсотковий плід моїх фантазій. Уявила — втілила. Красиво, вражає, розбурхує — значить, ефект досягнутий, а гарна річ своє місце знайде завжди, будь-то світська вечірка, концерт, офіс або фотосесія.
Modna: Чи любите Ви світські тусовки? Якщо так, то на якій були останній раз? Марина Асаулюк: Насправді, моя робота — це і є світська тусовка. Всі новини шоу-бізнесу я дізнаюся не з телевізора, а на роботі, спілкуючись зі своїми клієнтами та партнерами. Вільний час я намагаюся проводити в родинному колі, приділяючи увагу своїм дітям. На створення нових колекцій сімейна атмосфера надихає мене більше, ніж світські раути і спалахи фотокамер.
Modna: Чи існує мода для клубного одягу? Марина Асаулюк: b> Для клубного одягу особливої моди немає. Існує певний дрес-код, який диктують організатори тієї чи іншої вечірки. По-суті, в клуб люди повинні одягати той одяг, в якому їм буде достатньо комфортно, але і забувати не потрібно про те, що ти не в супермаркет збираєшся, а в публічне місце. Дівчина повинна виглядати привабливо, спокусливо поблискуючи в променях світломузики, будь то джинси, плаття або декольтований топ.
Modna: Є якась різниця між вітчизняною та європейською фешн-індустрією? Марина Асаулюк: Колорит. Хоча, по великому рахунку, українські дівчата мають особливий смак і вміють красиво одягатися. Саме цим ми вигідно відрізняємося. Мені подобається іноді розбавляти модну річ якоюсь деталлю, яка буде притаманна саме українцям, хоча в період глобалізації все перемішалося. Світові кутюр'є створюють колекції, присвячені Україні, а ми, у свою чергу, прагнемо наслідувати їх. Замкнуте коло, одним словом.
Modna: Що буде модно навесні і влітку 2010 року? Марина Асаулюк: У тренді будуть міні, а також яскраві кольори.
Modna: Яке значення мають аксесуари для Вас? Що буде актуальним? Марина Асаулюк: Я дуже люблю аксесуари. По-праву вони займають не останнє місце в моєму гардеробі.
Взяти хоча б зйомки для MOAFASHION CALENDAR 2010: для фотосесії Максима Бахматова та Оксани Федорової я створила запаморочливий аксесуар — червоні перці на золотому ланцюжку, дуже пікантний і апетитний додаток до образу, який дуже органічно виглядав на Оксані, та й Максим виявився до них небайдужий; у фотосесії Андрія Kishe і Ассії Ахат я використовувала павичеве пір'я, якими була декорована зачіска Асії, а Андрійко норовив залишити собі хоч одне пір'ячко на пам'ять.
Modna: Улюблені світові кутюр'є? Марина Асаулюк: Ой, мені дуже подобається Alexander McQueen, John Galliano і Vivienne Westwood.
Modna: Як Ви думаєте, чому мода в Україні ще не має сформованого образу? Марина Асаулюк: Нічого не заважає. Просто треба трохи часу, щоб зарекомендувати себе на світовому рівні. По суті, глобальні фешн лідери сформувалися і вкоренилися на світовій арені і щоб їх посунути потрібен час і зусилля. На даний момент я цим і займаюся. Мода повинна дивувати і розбурхувати. Саме методом шокової терапії можна досягти успіху.
Modna: Чи носите Ви свій одяг? Якому стилю в одязі надаєте перевагу? У що одягаєте сім'ю? Марина Асаулюк: Звичайно, так! Більшість одягу в моїй шафі це моїх рук справа. А як ви думали? Щоб досягти успіху, потрібно одягатися так, щоб, побачивши тебе, люди казали: «Вау, клас ... Хочу таке!». Я дуже люблю шокувати, тому й дизайнерські рішення в одязі у мене не завжди стандартні. Сім'ю я теж намагаюся одягати у свої речі. Для чоловіка я шию, та й дітей радую своїми винаходами.
Modna: Ваші улюблені заняття у вільний час? Марина Асаулюк: Люблю розглядати модні журнали — для мене це особливий світ. Можу відкрити на одній із сторінок і так зануриться, що не буду чути що відбувається навколо.
Modna: Які курйози траплялися на роботі? Марина Асаулюк: Більшість робочих курйозів у мене пов'язані зі зйомками для календаря. Це завжди цікаво, коли така велика кількість творчих та креативних людей збирається в одному місці, щоб здивувати і порадувати своєю творчістю. Кожна фотосесія була комічна по-своєму, адже концепція сама по собі була дуже неординарною. Запам'яталася фотосесія Потапа і Лілічки Подкопаєвої: весь знімальний процес супроводжувався реготом, тому що було неможливо не сміятися, та й навіщо себе стримувати? ... Потап дуже емоційний, кумедний і спритний ... Так, і коментарі в бік Лілі, яка знімалася в рекламі зубної пасти, були просто іскрометними ...
Modna: З чого починається і як закінчується день Марини Асаулюк? Марина Асаулюк: Мій день починається з того, що я відвожу дітей до школи. Незважаючи на творчу натуру, доводиться вставати рано. А закінчується він зазвичай сімейною вечерею, обміном новинами з чоловіком, іграми з дітьми.