В'ячеслав Дюденко: «Прямі звисаючі пасма волосся вже давно не актуальні»
Найбільш відомий і титулований український стиліст зачісок В'ячеслав Дюденко розкриває секрети справжнього професіоналізму, ділиться думками з приводу природної краси і дає поради модницям в ексклюзивному інтерв'ю для Modna.
В'ячеслав Дюденко – відомий в усьому світі український стиліст зачісок, володар величезної кількості титулів і звань, власник мережі салонів «D2», засновник Школи професійної майстерності перукарів «Дюденко Київ». В'ячеслав Дюденко вважає себе прагматичним ідеалістом і мріє про міжнародне визнання.
Modna: Як і коли Ви прийшло усвідомлення того, що Ваше покликання – робити красиві стрижки та зачіски? В'ячеслав Дюденко: Після закінчення школи я хотів стати дизайнером одягу. Зваживши можливості, я зрозумів, що до ВНЗ із цього напрямку не вступлю. А ідея бути банальним закрійником мене не приваблювала. Тому я вирішив, що все одно буду займатися дизайном образів, але нехай моїм матеріалом стане волосся.
Modna: З якими відомими людьми Ви співпрацюєте над створенням образів? В'ячеслав Дюденко: У різний час моїми клієнтами були і політики, і чиновники, і олігархи, і їхні дружини. Також я створював імідж багатьом світським левицям. Моїми клієнтами були і зірки естради: Софія Ротару, Таїсія Повалій, Женя Власова, Тіна Кароль, Світлана Лобода і багато інших. Останній цікавий проект – група «Нереальні».
Але мені більше подобається реалізовувати свої концептуальні трендові ідеї на моделях у своїх колекціях, які потім друкують у кращих професійних журналах світу. А образи наших популярних особистостей все ж обмежують мене кон'юнктурою їхньої цільової аудиторії.
Modna: Найбільш незвичайна стрижка-зачіска, яку Ви «випробували» на своєму волоссі? В'ячеслав Дюденко: Колись у мене було волосся нижче лопаток. Пізніше виголив собі орнамент на голові. Був період, коли на короткій стрижці я наростив сім акцентованих пасом довжиною 40 см – було дуже прикольно. Довго ходив із меліруванням, чимало часу повністю знебарвлював волосся. А в позаминулий Новий рік для карнавалу я зробив собі альтернативну зачіску на каркасі в стилі містичного воїна – наш бомонд, по-моєму, був у шоці.
Modna: Існує думка, що Ви надаєте перевагу фарбованому волоссю. А як ставитеся до природної краси? В'ячеслав Дюденко: Якщо Ви монашка, аборигенка чи феміністка, ставлюся нормально. Але коли сучасні жінки, які живуть в місті, не фарбують волосся – не бачу логіки. Тоді потрібно бути послідовними у відстоюванні принципів природності. Не потрібно робити мейк-ап і фарбувати нігті, видаляти волосся на тілі, робити пірсинг і татуювання, імплантувати гель і силікон. Мало того, логічним буде і відмова від дезодорантів і парфумів. А що? Тоді потрібно пахнути натуральної самкою. До цього можна додати незабарвлену шерсть, шкіру і бавовну в одязі, а також повну відмову від синтетичної і фарбованої натуральної нижньої білизни. І що ми побачимо в підсумку – божевільну дику лісову німфу?
Тридцять років тому в нашій країні в магазинах не було нічого, але жінки чомусь не носили бур'ян на голові. Вони були гарними всупереч ідеології, яка засуджує красу. Напевно, сьогодні жінки не фарбують волосся всупереч надлишку барвників, які покращують соковитість, блиск і доглянутість натурального волосся. Це новий тренд: історичні корені печерної хранительки вогнища повстали проти розкоші, багатства і гламуру.
Modna: Стригти жінок Вам подобається більше, ніж чоловіків? В'ячеслав Дюденко: Ні, стригти я люблю і жінок, і чоловіків. Один образ із нашої останньої чоловічої колекції «Concept Sketch» цьогоріч прикрасив обкладинку всесвітньо відомого журналу «SALON INTERNATIONAL». У наш час чоловіча мода розвивається набагато швидшими темпами. Для перукарів це стрімко зростаюча цільова аудиторія в особі більш естетично розвиненого покоління чоловіків. З ними працювати – одне задоволення. А ось ті, хто гігієнічно, під машинку, стрижеться в стилі 90- х років – це «совкове» минуле, що доживає свій вік.
Modna: Що спільного між перукарем і психологом? В'ячеслав Дюденко: Ми однаково допомагаємо людям стати кращими, але до перукаря більше довіри, у нього ширші можливості впливу. Своє щире бажання допомогти він може підтверджувати не лише словами, а й конкретним візуальним перетворенням людини. Ми маємо позитивну енергетику і можемо ще й доторкатися до людей. Це робить перукарів беззаперечними фаворитами у сфері психологічного впливу на людей.
Modna: Вас часто запрошують на різноманітні профільні конкурси до складу журі. За якими критеріями Ви оцінюєте конкурсантів? В'ячеслав Дюденко: Протягом останнього року я був членом міжнародного журі конкурсів HAIRDRESSING AWARDS в Чехії, Голландії, Франції, Німеччині, Австрії та Швейцарії, де ставив бали, визначаючи кращих перукарів цих країн. Критерій один – високий професіоналізм, що відповідає прогресивним трендам. В умовах нинішнього інформаційного простору соромно керуватися якимись «містечковими» критеріями моди – тільки міжнародними...
Modna: Пам'ятаєте свій перший конкурс? Що відчували і як оцінювали свої шанси? В'ячеслав Дюденко: Мене змусили виступати від салону в районному конкурсі – я ще нічого не розумів і ні на що не розраховував. Зате через декілька місяців я вже був призером Київського міського конкурсу. А через рік став чемпіоном України. Коли ти працюєш у салоні з тренерами збірної України, якось незручно не вигравати...
Modna: Ви заснували Школу перукарського мистецтва. Розкажіть, будь ласка, про специфіку цього бізнесу. В'ячеслав Дюденко: Нашій школі професійної майстерності перукарів «Дюденко Київ» вже 15 років. У ній навчаються представники всіх регіонів України, а також дуже багато російськомовних студентів із ближнього, далекого і дуже далекого зарубіжжя. Всі викладачі школи – стилісти-практики, які працюють із клієнтами в нашій мережі салонів «D2». Вони разом зі мною проводять семінари, майстер-класи та шоу-програми для кращих перукарів України. А ще ми проводимо і міжнародні майстер-класи для іноземних майстрів. Конкурентів у нас немає, тому що в більшості інших навчальних професійних закладів викладають або аматори без стажу роботи в салонах, або перукарі-невдахи. Прикро тільки, що багато десятків тисяч талановитих молодих людей, закінчивши подібні «університети», так і не потрапили до нас у професію.
Modna: В якому напрямку плануєте розвивати салонний бізнес? В'ячеслав Дюденко: Цьогоріч ми відкрили свій п'ятий суперсучасний салон «D2». Поки що на цьому зупинимося. Ці салони, під девізом «доступно-достойно» (D2), призначені для середнього класу. Після того як я закрив у 1998 році наш перший ексклюзивний салон, який проіснував 7 років, планую повернутися в LUXURY сегмент. Відкриємо тільки один хороший невеликий дорогий салон – і вистачить...
Modna: Яким повинен бути успішний перукар-стиліст в сьогоднішніх українських реаліях? Якими особистісними якостями, крім професіоналізму, володіти? В'ячеслав Дюденко: По-перше, це повинна бути естетично розвинена особистість, яку видно відразу. Це повинен бути авторитетний експерт, який у самому собі втілює найбільш прогресивні тренди в моді, роботі, способі життя, здоров'ї тощо. Він зобов'язаний бути зразком людини майбутнього, за якою беззастережно готові слідувати всі, хто мріє про майбутнє.
А, по-друге, не потрібно називати себе стилістом, якщо ти ведеш звичайний стиль життя цілком пересічного середньостатистичного громадянина.
Modna: Які модні тенденції будуть актуальними в зачісках в осінньо-зимовому сезоні 2013-2014? Чи є якісь принципово нові тренди? В'ячеслав Дюденко: Один-єдиний найголовніший тренд – це пріоритет укладки волосся. Пасма прямого волосся, що просто звисають на голові, вже давно не актуальні. Фаворити моди – це об'єм, хвилі, начісування і кучері.
Modna: Що порадите модницям на найближчий сезон? В'ячеслав Дюденко: Подумайте про очевидні функціональні переваги якісної хімічної завивки. Або щонайменше навчіться своїми утюжками накручувати волосся. І ще, будь ласка, не відрощуйте волосся в одну довжину – ті, хто підрівнює Вам кінчики, повірте, не дуже хороші перукарі.