MODNA - інтернет магазин для жінок, новини моди, гороскопи, рецепти
укр рус
0 товарiв на 0.00 грн.
Курс WebMoney: 1.10
ВхідРеєстрація
розваги



Мы в Twitter





Мы в Facebook

статті

На підвищених тонах: образи під час сварки

образи
Під час сварки, люди часто починають ображати один одного, спілкуючись на підвищених тонах. Як навчитися контролювати свої слова та емоції, розповідає Тетяна Яненко, практикуючий психолог, тренер особистісного росту і розвитку комунікативних навичок.

Коли все добре, ми усміхнені й спокійні. Знаємо, що нас люблять, поважають, цінують наші бажання та думки. Конфлікти виникають через різні погляди на проблему або нерозуміння один одного. Під час сварки люди відчувають, що їхня думка правильна, погляди потрібно відстоювати. Дехто в таких ситуаціях вдається до «силових» методів: підвищений тон розмови, зневажлива інтонація, грубі слова і коментарі в бік свого співрозмовника. Цю тактику можна назвати «найкращий захист – напад». Ті, хто так грубо і неконструктивно поводиться у спілкуванні з партнером, мають занижену самооцінку. Хоча часто можуть демонструвати вдавану ​​самовпевненість, що, навпаки, є ознакою невпевненості.

Люди вдаються до грубих образ через погані звички, брак культури, виховання, поваги до себе і свого партнера. Досить часто можна почути фразу «поки не скажеш грубого слова, ти не зрозумієш». Найчастіше так говорить той, хто хоче бути почутим, але у нього ніяк не виходить. Бажання боляче вколоти не принесе хороших результатів, а повернеться бумерангом. Взаємні образи посилюються, накопичуються, а дистанція між партнерами стає все більшою і більшою.

сварка

Чому ми починаємо ображати?
Сварки й конфлікти бувають у кожній родині. Як правило, першим починає ображати той, хто нестриманий, невпевнений у собі і своїй точці зору, кому важче знайти беззаперечні аргументи для того, щоб переконати партнера. Тоді людина починає застосовувати «заборонені прийоми», ображати, принижувати. Характер образ залежить від виховання, самооцінки, прикладів поведінки батьків у конфліктній ситуації.

І чоловіки, і жінки можуть спеціально підсипати хмизу у вогонь, розпалюючи сварку. У цьому випадку причина конфлікту – це лише привід, щоб висловити, обговорити свої думки і пробудити в партнера якісь переживання, почуття та емоції. Важливо розуміти, що, коли людина починає ображати, вона свідомо чи несвідомо хоче зробити свого партнера більш вразливим, невпевненим у собі, винуватим і самоутвердитися.

І чоловікам, і жінкам боляче і неприємно чути образливі слова та коментарі. Пам'ятайте: якщо партнер втрачає контроль над собою, намагається маніпулювати і ображати, це проявляються його негативні емоції і невміння побудувати правильні комунікації, – до вас конкретно це не має ніякого відношення.

Слова і причини сварок ми забуваємо, але дуже добре пам'ятаємо емоції і почуття, які переживали в конкретний момент. Нам здається, що проблема давно вирішена, конфлікт вичерпано. Але почуття страху, що тебе не люблять, не чують, не розуміють, думають про тебе погано, десь глибоко назавжди засідає у нашій пам'яті. Ось чому під час кожної нової сварки з’являється тривога і хвилювання. Здається, що погане може знову повторитися. Це відволікає від раціонального вирішення питання, конструктивного пошуку взаємовигідних рішень і часто спонукає діяти «на випередження»: «а пам'ятаєш, ти тоді говорила/говорив», «звичайно, ти зараз почнеш...», «я пам'ятаю, що ти мене не любиш...».

конфлікт

Що робити, щоб не доводити ситуацію до прямих образ?

– Пам'ятайте про мету своєї розмови, про питання, яке необхідно вирішити, порозумітися і ухвалити рішення.

– Прагніть і вчіться поводитися гідно, поважати себе і партнера. Дійсно, дуже складно не відповісти образою на образу, адже так і хочеться завдати у відповідь удару такої самої сили. Але все-таки важливо думати про наслідки і шанувати як себе, так і почуття й думки іншої людини.

– Якщо партнер починає поводитися некультурно і нешанобливо, слід сказати йому про це спокійно, без агресії. Наприклад, «мені не подобається, що ти підвищуєш голос», «я не зможу тебе зрозуміти, якщо ти будеш говорити образливі слова», «я не хочу тебе ображати, говорімо шанобливо один до одного, і ми обов'язково зрозуміємо, що нам робити в цій ситуації...».

5 заборонених прийомів під час конфлікту
1. Дотримуйтесь правила: табу на грубі вирази та вживання нецензурних слів.
2. Не варто кривлятися і передражнювати людей.
3. Не згадуйте і не критикуйте батьків партнера.
4. Не потрібно докоряти попередніми помилками, які вже обговорили і вибачили.
5. Не можна негативно відгукуватися про зовнішність або фізіологічні особливості людини.

У кожного з нас є свої слабкі місця. Живучи разом, ми краще пізнаємо партнера і його больові точки, на які потім безжально тиснемо.

Наші реакції на образи і моделі поведінки пов’язані з нашим минулим, нашою думкою про себе. Хтось замовкає і довго тримає в собі негатив. А хтось може «рубонути з плеча», грюкнути дверима або відповісти грубим словом. Наша зовнішня реакція – це тільки верхівка айсберга. Будь-яка зовнішня реакція набагато менша, ніж ті приховані душевний біль і страждання, які ми навіть не показуємо, бо боїмося здаватися ще більш слабкими та вразливими.

обвинения

Образа може стати звичкою
У взаєминах часто трапляється, що один із партнерів більш спокійний, вихований, цінує відносини, і тому, можливо, частіше поступається партнерові. Опонент же помилково сприймає таку поведінку як слабкість і, щоб швидше досягти бажаного, «підвищує» дозу образ із кожним разом. Таким чином, образа стає звичкою. Іноді такі сценарії поведінки можуть проявлятися протягом усього спільного життя. А іноді це може бути навіть головною причиною розриву стосунків. У кожному разі позитивного мало.

тайм-аут

Як поводитися під час конфлікту?
Коли обговорення проблеми відійшло на другий план і розмова ось-ось перейде у лайку, згадайте про мету розмови, нагадайте про це співрозмовникові. Якщо ситуація виходить з-під контролю, важливо поводитися гідно, вміти почути і зрозуміти співрозмовника. Буває, що у когось із партнерів усередині накопичилося стільки негативу, що йому важливо все це виплакати і прокричати, щоб стало легше. Якщо це не загрожує вашому фізичному і психічному здоров'ю, не заважайте такому душевному поривові. Можливо, саме в цьому потоці щирих, не відформатованих фраз ви почуєте і зрозумієте те, що буде важливим для вас.

Якщо необхідно, візьміть тайм-аут. Але потім обов'язково поверніться до початої розмови і обговоріть усі суперечливі моменти.

Проблему потрібно вирішити обов'язково, бажано не відкладати в довгий ящик. Інакше з часом непорозуміння накопичаться і виллються у величезну сварку, лавину образ і претензій один до одного.

Після того, як сльози й емоції вщухнуть, можна повернутися до розмови у мирному, конструктивному і доброзичливому тоні.

примирення


коментарі

 
Просування, дизайн, розробка інтернет-магазину - tag.ua